A 21. század iskolájában az osztályfőnök irányító, óvó szerepe különösen kiemelkedő szereplővé vált . Az osztályfőnök az, aki olykor az előtérben állva, olykor a háttérbe húzódva, láthatatlanul, de folyamatosan és tudatosan jelen van osztálya életében. Ha kell akkor szülő, ha kell akkor barát, ha kell akkor segítő kezet nyújtó személy. Az osztályfőnök az, aki az osztályba járó gyerekek igényeit, szüleik elképzeléseit és társadalmi elvárásokat egyaránt tapasztalja, s próbálja a gyerek személyiségfejlődésének szolgálatába állítani.
Céljaink:
- A pedagógiai egységünk erősítése mint a tanulói, mint a szülői közösségekben.
- Az összehangolt munka az osztályközösségekkel és a vezetőséggel egyaránt.
- A társadalmi igényeknek megfelelő osztályfőnöki munka kialakítása.
- Diákjainkat hozzásegíteni ahhoz, hogy felismerjék az értékeket.
- A családi háttér feltérképezése ha kell helyzetjelentés a tanulóról.
- Jól működő, elfogadó, stabil és együttműködő osztályközösség kialakítása.
- Hozzásegíteni diákjainkat ahhoz, hogy megtalálják helyüket az életben.
- Hatékony konfliktusmegelőzés, konfliktuskezelés.
- Az egészséges életmód szemléletének kialakítása, káros szenvedélyeket elutasító szemlélet kialakítása
Dunakeszi, 2021. június 30.
Fülöpné Rutkai Orsolya
munkaközösség-vezető