A  21.  század  iskolájában  az  osztályfőnök  irányító,  óvó  szerepe  különösen kiemelkedő szereplővé vált . Az osztályfőnök az, aki olykor az előtérben állva, olykor a háttérbe húzódva, láthatatlanul, de folyamatosan és tudatosan jelen van osztálya életében. Ha kell akkor szülő, ha kell akkor barát, ha kell akkor segítő kezet nyújtó személy.  Az osztályfőnök az,  aki  az  osztályba  járó gyerekek  igényeit,  szüleik  elképzeléseit  és társadalmi   elvárásokat   egyaránt   tapasztalja,   s próbálja   a   gyerek személyiségfejlődésének  szolgálatába  állítani.

Céljaink:

  • A pedagógiai egységünk erősítése mint a tanulói, mint a szülői közösségekben.
  • Az összehangolt munka az osztályközösségekkel és a vezetőséggel egyaránt.
  • A társadalmi  igényeknek  megfelelő  osztályfőnöki  munka  kialakítása.
  •  Diákjainkat hozzásegíteni ahhoz, hogy felismerjék az értékeket.
  • A családi háttér feltérképezése ha kell helyzetjelentés a tanulóról.
  • Jól működő, elfogadó, stabil és együttműködő osztályközösség kialakítása.
  • Hozzásegíteni diákjainkat ahhoz, hogy megtalálják helyüket az életben.
  • Hatékony konfliktusmegelőzés, konfliktuskezelés.
  • Az egészséges életmód szemléletének kialakítása, káros szenvedélyeket elutasító szemlélet kialakítása

Dunakeszi, 2021. június 30.

Fülöpné Rutkai Orsolya

munkaközösség-vezető