DUNAKESZI SZÉCHENYI ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA

Kommunikáció, kreativitás

Firenzében jártam júliusban az Erasmus+ mobilitás keretében, kurzusom neve: The 4 Cs (Kommunikáció, kreativitás, együttműködés, kritikus gondolkodás).

A Europass Italian Language Schoolban töltöttem el egy hetet. Tanárnőnk egy amerikai származású hölgy volt, aki rendkívül lelkes, tapasztalt és inspiráló személyiség.
A témára való elméleti hangolódás után gyakorlati képzést is kaptuk. Alig várom, hogy az ott tanult új feladatokat a csoportjaiban a gyerekekkel kipróbáljam, alkalmazzam!

Azzal, hogy a miértekkel is megismerkedtünk, miben segít nekünk ez a technika, sokat adott mindenkinek, más szemmel nézünk bizonyos tekintetben. Az, hogy a  kreativitás folyamatos fejlesztése, és az együttműködés motiválása mennyire fontos. És persze kaptunk példát, hogy ezt a hétköznapokban egy tanórán milyen feladatokkal tudjuk elérni.

Inspiráló volt ez a hét, ez az a motivációs bomba amivel el kell kezdeni a tanévet, hogy vigyen végig júniusig!

A csoportomban volt egy magyar, ő a budapesti Kodály Zoltán középiskolából érkezett, négy török tanárnő (ugyanabból az iskolából), két lengyel (ők is egy iskolából), egy angol igazgatónő, egy német nemzetiségű tanárnő és egyetlen férfi, de annál közvetlenebb portugál tanár, aki szerintem nem érezte kellemetlenül magát egy szem férfiként, hiszen a 11 fős csoportunk a hét végére egy kisebb baráti társasággá kovácsolódott.

Az viszont csalódás volt, hogy annak ellenére, hogy C1 -es angol nyelvi szint volt a kurzuson való részvétel feltétele, volt aki nem is tudott angolul! - a kolléganői fordítottak neki, akikkel egy iskolából érkeztek ( nálunk ez sem lehetséges sajnos), és páran csak erős alapfokon beszéltek, így az oktatónk is kénytelen volt a nyelvi szintet levinni, aminek én személy szerint egyáltalán nem örültem, hiszen nyelvtanárként azért is vettem részt a továbbképzésen, hogy a multikultúrális környezetben fejlődjön saját kommunikációs képességem.

Megbeszéltük, hogy tartjuk a kapcsolatot, és az Erasmus projektek további lehetőségeit kiaknázva egymás iskoláit személyesen is szeretnénk megismerni. Ők is aktívan részt vesznek diákutaztatási és job-shadowing programokban, így biztos vagyok benne, hogy ez így is lesz.

Az oktatás 9:00-14.00-ig, ill. 14:00-19:00–ig tartott, és két idegenvezetős városnézést szervezett az iskola szabadidős programként.

Volt idő felfedezni a gyönyörű Firenzét, mely egy élő múzeum, teljesen lenyűgözött! A párás meleggel voltak gondjaim, hozzá kellett szokni..

És hát a divat! Olaszország tényleg a divat diktátora, mindenki elegáns , divatos, sikkes, ebből a látványból is hoztam haza magammal valamit…..

Kiss Ildikó

Egyéni beszámoló

Back to Top